Sine metu

2010-02-02
19:05:54

Oh yeah I did it!
Almost....
Lyckades nästan köra i diket/snövallen idag :) Så stolt över mig själv. Dock är jag ju så j*kla snabb så jag hann väja och hålla bilen kvar på vägen. Det var ju verkligen snorhalt på vägen idag. På väg till Gärde sladdade jag järnet med personbilen på E4:an och sen med lastbilen... Hej och hå... Kom i rondellen vid City Gross, råkade ha femman i så det gick liiiiite för fort, tappade fästet med alla hjul samtidigt då jag skulle ut ur rondellen och höll på att ta snödrivan, men väjde som sagt och höll istället på att ta refugen. Tur man är snabb och smidig :D Var tvungen att åka förbi på vägen hem från Birsta sen för att se mitt mästerverk. Blev lite besviken :( Det var ju nån decimeter kvar till snövallen, jag som hade hoppats på att jag hade iallafall touchat den lite :'( Blev jag ju besviken, inget bestående avtryck i snön *snyft* Bilarna som låg bakom mig fick ju iallafall valuta för sina skattepengar då de såg mig glida fram och tillbaka över vägen, inget ont som inte för något gott med sig :)
Sen blev jag stående i en uppförsbacke vid gamla Mr CAP på Björneborgsgatan också. Skulle uppför nån villagata där och glömde diffen. Boggin lyfte jag i tid, men sen var det ju spegelblankt och jag råkade gasa lite för mycket. Vilket bidrog till att det började spinna och då var det ju kört. Har inte riktigt lärt mig det där slira försiktigt på koppling än, men det kommer! Efter lite slipande så kom jag upp iallafall, till Fredriks stora glädje *haha*

Såg en film förut, Fräls oss ifrån ondo. Makaber på något alltför realistiskt sätt. Den var helt klart sevärd, dock ej en Linafilm, du kommer köra på varianten "ansiktsgömmare" en stor del av filmen tror jag. Fast på ett annat sätt än genom att det är hemskt. Den är mest bara, ja, makaber. Fast du skulle helt klart tycka den var bra, går under definitionen drama/thriller tror jag...

Pga. något som någon sa till mig för ett tag sedan så har jag funderat på uttrycket: "Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Jaguar än på en buss". Vad säger det egentligen? Det säger ju att pengar kan köpa mig allt, utom andra människor. I min Jaguar är jag ensam, men på bussen blir jag aldrig ensam. På bussen får jag dela min gråt med andra, oavsett om jag vill det eller ej. Men i Jaguaren är jag helt ensam.
Betyder det då inte att pengar inte gör något som helst för människan förutom att isolerar denne från världen?
Det är ett faktum att pengar förenklar väldigt mycket nu för tiden, men missar vi samtidigt inte väldigt mycket då vi har pengar? Pengar leder i många fall till girighet och ingen vill väl umgås med någon som är girig eller snål.
En fattig människa är oftast mer givmild än en rik, det går inte att komma ifrån.
Livet handlar om prioriteringar och chanstagande och jag för min del föredrar hellre ett liv som "normalavlönad", men med ett rikt liv i övrigt. Bara en hint...

Dagens visdomsord:

Vissa dagar är bättre än andra

Kommentarer:
#1: wolf

du gjorde säkert en grym insats som "titta hur det kan bli om man kör lite för fort"...dagens goda gärning liksom! ...haha den filmen borde jag se...och ja jag är lite besviken att jag missade 90-talspopen i fredags;) apropå "mycket" pengar så är det säkert så att de i många lägen stjälper mer än hjälper...lagom är nog bäst;)

2010-02-03 @ 15:09:50
#2: Challe

Ja och jag mycket noggrann med att klappa mig själv på axeln och säga till Fredrik hur duktigt jag avväjde snövallen. Fick dock höra idag att han redan visste att jag var långt ifrån :(

Du får se filmen helt klart!!! Och se till att inte upprepa det icke existerande 90-talspopsbeteendet hehe

Pengar... Lagom är alltid bäst... :)

2010-02-03 @ 21:37:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: