Sine metu

2010-02-16
16:09:28

Så var man en lapp rikare!
Hoppas på två ;p *hehe* Fast hur definerar man en riktig lapp??? Ska den vara stor eller liten? Mycket eller lite på den? *haha* Jag är trött idag! (Sameflickan till sin mamma: Allt som står på lappen) *hahaha* Hööööög nivå på min humor idag!
Jag behöver inte använda den här lappen som jag fick idag iallafall eftersom jag måste ha den där j*kla yrkeskompetensen först *morr* Hinner jag fixa E:t innan också eftersom den är färdig, om allt går som jag hoppas, om en månad. Yrkeskompetensen ligger ju på 140 timmar så det tar ju sin lilla tid... Jag får aldrig som jag vill *putar med läppen*

Han var på bättre humör idag uppkörningsgubben (som heter Christer) iallafall! Så idag fattade han mina skämt :) Var ju tvungen att nämna avgasröret, kunde inte hålla mig. Fast idag skrattade han bara med *haha* Fick ju då BK-vägarna, men nu kan jag ju dem som flytande vatten! Fick BK 2 dessutom, som är den lilla speciella där man får lasta, men inte får lasta ändå... alltså bilen kan lastas med 24,20 ton. Men enligt axel och boggitrycket får man bara lasta 24 ton... Alltså måste man ju följa det, annars blir det konstigt. Kanske det säger knak och så har man ingen framaxel, vore ju dumt! Fast han blev nöjd med mina svar på det iallafall :) Sen fick jag massa frågor om allt annat också, minns ju knappt vad det var, men han frågade varför jag kollade luften (luftade en av tankarna). Jag förklarade att det var så det inte fanns vatten i tanken. Man vill ju inte ha massa vatten i sin lufttank. Detta ledde vidare till vad som kunde hända då och hur luften blev torr. Jag förklarade alltså lufttorken. Eftersom jag råkade ramla över namnet på de små "flörtkulorna" som finns i lufttorken härom dagen så sa jag ju naturligvis vad de hette (kristallzeloiter). Det gav mig pluspoäng!!! Det plus att jag kallade kulorna för flörtkulor *haha* Jag tror han kommer använda sig av det hädanefter :D Undrar om det var något mer... Ja hur som helst så frågade jag honom om vad jag hade svarat fel på förra gången då det gällde axel och boggitrycket. Han kom dock inte ens ihåg att han frågat det *hms* Så mycket klokare blev jag! Men skitsamma, nu är det ju klart iallafall!! *duktig Charlott*

Försökte tvätta händerna när jag kom hem också, men det gick ju inget vidare. Har massa olja under naglarna och på fingrarna överhuvudaget. Bara för att jag försökte få upp locket till servooljan (vilket jag inte fick upp), missbedömde längden på oljestickan och slogs med handtagen till skåpet. De där handtagen förresten, de var ju en historia i sig! *haha* Ingen kan påstå att jag inte drar med mig glädje vart jag än går! Stod och svor och slogs med de där handtagen i en tio minuter. Har inte lärt mig hur man öppnar de bakpå bilen, utan bara de på sidan. Så idag skulle jag ta de bakpå istället, så jag fick en snabbgenomgång av Fredrik innan. Hur jag öppnar de, men inte hur jag stänger de *hej och hå*. Så upp gick ju bra, fick stå och rycka och slita lite, men tillslut så släppte de. Sen när jag skulle stänga så åkte bara dörren upp hela tiden, så efter ett tag kom ju det lilla geniet fram inom mig och jag kom på att om jag stängde det bortersta handtaget först så åkte inte dörren upp! Problemet var bara att de var rysligt sega de där handtagen, så jag stod och slet ett tag och svor lite över det. Precis då Christer kom fram så fick jag igen den :) Han fick dock hjälpa till att hålla i stegen eftersom jag har höjdskräck (han minns från senast!) och stegen var inte stabil!

Jag är helt facinerad över hur de kan komma ihåg alla de där som jobbar som körskolelärare och uppkörningsfolk. Jag kan knappt komma ihåg vad jag själv heter eller vad jag åt till frukost. Fredrik minns allt jag säger (kanske inte så bra alla gånger *hehe*) och Christer mindes att jag sagt i förbifarten att pappa jobbar som lastbilschaufför... Coolt måste jag säga. Tänk om jag skulle jobba som något sånt där. "Öh, är du ny?" "Nej, du har haft mig två gånger den här veckan!" "Jaha, är det du som är Patrik?" "Nej, jag heter Olle!" *haha* Kan se det framför mig. Sitter och pratar om samma saker varje gång, eftersom jag inte minns att jag sagt det till just den eleven. Kaos det skulle bli! :)

Tisdag idag... Onsdag imorgon... Sen de övriga dagarna i veckan... *dotedoredo*

Dagens visdomsord:

Vill man ha något gjort så får man göra det själv

Kommentarer:
#1: H

=D En Lapp!!!! Wohooooooooo!

2010-02-16 @ 17:25:16
#2: Challe

haha jag vet! Värsta coolt!!! Men jag vill ha fler lappar ;p

2010-02-17 @ 17:03:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: