Sine metu

2010-02-09
19:26:11

Pucko?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej inte jag inte ;p Bara lite mindre begåvad och mer förvirrad än resten *hehe*

Veckan fortsätter i samma anda som den startat med. Alltså åt skogen. Det snöade då jag åkte hem från träningen igår och imorse då jag vaknade toksnöade det. Igår då jag åkte hem från träningen förresten! Åkte hela vägen halvt skrikandes, halvt svärandes. Knäet låste sig och vägrade släppa. Gjorde något så sinnesrubbat ont! Släppte inte förrän jag kom hem och knäckte det rätt igen *smärta*.
Skulle ta bussen idag och fick alltså lulla runt i snöovädret med en snorig näsa och ond hals. Dessutom börjar jag få en rejäl hosta också *weehee*. Genade såklart genom lekparken och sjunk ner till midjan, igen, vissa lär sig aldrig! Plumsade vidare och råkade komma lite väl tidigt till bussen så jag fick vänta i tio minuter. Använde tiden väl genom att spana på en lastväxlare och dess *host* last ;)
Hamnade på sätet bredvid någon som uppenbarligen inte brukar åka buss (syndes på stilen). En väldigt typisk kostymsnubbe med svart kostym och rosa/grönrandiga strumpor *sexigt...* hms. Satt ett tag och funderade på vad det kunde vara för fel på hans bil, men insåg att han kanske sovit hos flickvännen. Skrattade rått ett tag *hehe*. Lite internt sådär på tisdagskvällen :)


Kom iallafall, mot all förmodan, in i tid till stan och kunde därmed gå på mitt möte, som blivit flyttat tre gånger pga diverse olika grejer... Hade planer på att därefter åka hem och sova (klockan var elva). Svängde dock in på körskolan för att höra om någon hade tid att hjälpa ett pucko någon dag. Råkade få hjälp direkt och blev även medbjuden på en åktur och en än bättre förklaring. Det säger man ju inte nej till! Så jag skyndade iväg till AF för att lämna in lite papper och sen till andra sidan stan för en mocha och en macka på Waynes, läste lite lastsäkring och muttrade för mig själv *pucko*. Lullade tillbaka till körskolan och satt och sög på en halstablett tills det var dags att åka klockan ett. Jag fick åka med Tommy, vilket teoretiskt sätt inte går, men eftersom jag är förkyld kan jag ändå inte andas så det gick bra :) Dessutom hade han slut på cigaretter *mohahaha*. Fick en REJÄL förklaring på BK-vägarna och alla andra jävla funkisar. Insåg att jag kanske är lite dum, men bara lite.... Hade nämligen glömt att räkna en axel på uppkörningen, så jag missade att jag fick lasta bilen med två ton till *ops*. Blandade ihop bil och bil med släp. Nu kan jag det iallafall som en klocka och har fått en ny uppkörningstid :D
Kollade dessutom säkerhetskontrollen eftersom jag inte blev godkänd på den tydligen, men jag har gjort allting rätt. Så det måste undersökas yttligare!!! *ond uppsyn*
Dessutom hade jag hälften rätt på min funktionsbeskrivning *HA!* Jag hade rätt då jag sa att axeltrycket var 8 tom och boggitrycket 12 ton, men fick jag rätt för det? NEJ, han bara tittade på mig och frågade: Men vadfår du lasta på axeln och boggin??? Så ena gången frågade han efter axelTRYCKET och nästa gång efter hur mycket jag fick lasta på axeln, men det var ändå samma fråga.... Fler än jag som är förvirrad tydligen!!! Får jag frågan igen ska jag fråga om han menar det specifika boggitrycket eller om han menar löpaxeltrycket, bara för att! Ska memorera hela den där jäkla skiten så jag kan ge honom svar på vilken grej som helst, fast jag kan det redan i och för sig. De olika vikterna på axel och boggitrycket har jag kunnat hela tiden, jag vet bara inte vad det var han försökte få ut av det, om han ens visste det själv...

Imorgon blir det en lugn dag i sängen, måste kurera den här jäkla förkylningen. Blir bara värre och värre. Måste bli frisk till på lördag ju!

Valet för kvällens film är svårt. Sierra Torrida, Amusment eller Transsiberian? Västern, rysare eller thriller??? En sak är klar iallafall: Tekoppen kommer bli gigantiskt och den kommer fyllas många gånger!
Vi börjar med Weeds och Mästarnas mästare och avslutar med lite läsning framåt nattningen (bara en halv bok kvar!) :)

Dagens visdomsord:

Någon gång någonstanns måste någon sätta i sladden igen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: