Sine metu

2010-01-23
21:38:34

A stone in my shoe
Har dock lyckats bli av med en av alla stenar i mina skor :)
Tänk att ett missförstånd/överanalysering kan leda till så mycket fel. Fast det löste sig ju iallafall. Måste jag bara ta och gratulera Herrn för hans helt korrekta kommentar, så Grattis! Jag haaatar då andra människor har rätt! *imiterar Gargamel från Smurfarna* Är välan bara att se vad tiden har att ge då...

Jag ska sluta se på film tror jag, iallafall med Lina ;) Var ju och såg Snabba Cash igår. Vad drömmer jag inatt då? Jag drömmer såklart att Lina frågar mig varför jag jämt går runt med en pistol, jag svarar: "Varför går du jämt runt med resekataloger?" *hahaaha* Det var underhållande, men jag vet inte vart jag fick resekatalogerna ifrån ;) Filmen var förövrigt helt okej! Kan hända att människorna bakom mig missuppfattade situationen lite dock vid ett tillfälle. Precis då "kriget" utbryter börjar jag skratta, tyst dock, så vad är det man ser? Mig sittandes och hoppa lite smått i stolen ;) Grät jag eller skrattade jag? Om jag grät så är jag ju ultravek, om jag skrattade så finns det en viss risk att jag är lönnmördare. Grejen var dock att till vänster om mig sitter Lina och till höger om mig sitter nån annan tjej. Precis då det börjar hända grejer och spänningen ligger på topp ser jag i ögonvrån hur Lina sätter upp händerna mot ansiktet, sen ser jag i min högra ögonvrå hur tjejen på den sidan gör samma sak. Jag sitter alltså omringad av "ansiktsgömmare", det var underhållande. Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt :)
Om det är något jag ska klaga på i filmen så är det att de inte textade stockholmskan, jag förstod inte riktigt vad de sa... Är ju ingen slangare jag så jag förstår inte vad som menas med såna däringa uttryck *haha*

Blev medbjuden på pistolskyttetävling och bowling idag. Mycket trevligt måste jag säga *tack och bock*. Kom fram till att jag inte ska satsa på någon sådan karriär, varken som pistolskytt eller som bowlare. Jag får nog hålla mig till skidåkningen ;) Resultaten går ju att finna precis härunder, så det är väl bara att "se och njuta" antar jag... Inte åt mina resultat dock... Jag är en medelmåtta!! Säkrast så, så ingen blir ledsen *hehe*

När jag sedan kom hem vid... fem eller vad klockan var, så slängde jag på mig träningskläderna direkt, matade katten och drog. Åkte till Södra eftersom jag hade lite ångest över veckans träning. Tänkte först att jag bara skulle ta en kort runda, alltså en 8 km typ. Var lite trött och inte riktigt laddad. Kom dit kände att det var kanonföre. Åkte till Ängen och insåg att det var folktomt!!! Ett sånt guldläge kan man inte missa! Jag åkte tre varv runt, sen kände jag att det skulle vara skönt med lite stakning. Började med 6 varv, på sjunde varvet kände jag att jag hade mer att ge. Vid 11:de varvet var jag död, men hade vid det laget gett mig tusan på att köra 20 varv. Så 20 varv senare och helt död i rygg, axlar och armar tog jag av mig stavarna och la dem på axlarna. Min tanke med det var att köra en sådär fem varv skateande, bara ben alltså. Vid varv tio kände jag att jag var tvungen att köra 20 varv för att inte överkroppen skulle ligga i överläge. Var på väg att lägga mig ner vid varv 15, men körde på mina 20 eller 21 varv (tappade räkningen vid varv 19/20). Var helt perfekt att köra Ängen ikväll, såg sex personer och en pistmaskin, det var allt! Alltså fick jag hela Ängen för mig själv. Nypistat dessutom!!! What more can I ask for? Jag var övernöjd och efter 44 varv så tog jag 2,5:an hemöver... Då var kroppen mör! Men så sjukt skönt!!! Kommer inte kunna röra mig imorgon och ser mig själv som smått dum i huvudet som åker 44 varv runt Ängen som är typ 500 meter. Vilken normal människa gör något dylikt? En lördagkväll klockan sju dessutom??? Men det gjorde det inte desto mindre skönt! Sen att jag blivit beroende av musik är en annan sak, kan inte träna utan musik nu för tiden. Förstår inte vad jag gjorde tidigare... Perfekt med lite mixmusik när man kör runt, runt, runt. Kände hur drivet ändrades radikalt då det gick från Amon Amarth - Twilight of the Thundergod till Eamon - Fuck it. Gick från aggressiv, kort stakning till tunga, sega tag. skönt att få en omedveten tempoväxling :)
Nej, det blev lite konstigt där... Vad som skulle vara 8 km råkade sluta på 26 km *hehe* Bidde lite konstigt ;)
Men så, så, så underbart skönt!!! Känner ryggmusklerna börjar dra ihop sig rejält :D

Dagens visdomsord:

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

Kommentarer:
#1: H

Haha! 44 varv? är du dum på riktigt, haha! (kommer från hon som har simmat fram och tillbaka i en simbassäng i flera år...) men men, bra jobbat!

Ett tips på musik att lyssna på när man tränar måste ju va "I like to move it, move it" haha! måste hålla med lina där ;P

godnatt! (som sagt, solen har gått ner, och jag är mitt snälla jag igen)

2010-01-23 @ 23:44:46
#2: L

Underbart H, love U <3!

Är ju en alldeles underbar känsla då man börja träna på de extremt små barnorna med oroväckande många varv, love it my self! Men jag har växt ifrån de där med att träna med musik, tycker att den stör. Mycket härligare att höra fartvinden och träningsredskapet (cykel för mig) med dess naturliga underlag. Mmm MYS

2010-01-24 @ 00:05:50
#3: LW

Någon mer på L ser jag. Alltså heter jag LW f.o.m.n. ;)

2010-01-24 @ 11:45:52
#4: Challe

Haha. Ja lite dum kanske jag är... men bara lite ;)

Fartvind... Vilken fartvind? Jag åker för fort för att ljudet ska hänga med ;)Förresten! Växt ifrån musiken??? Look whos talking!! Trodde vi gjort det klart att du var yngst här! Om man lyssnar på "I like to move it" så finns det en viss risk att det går framåt och bakåt och framåt och bakåt. Kan liksom se mig själv dansa så till den låten haha Lina, du får döpa om dig till Wolf, det var det jag läste först hehe

2010-01-24 @ 16:24:48
#5: H

My god! L gör det verkligen konstigt här. Jag trodde först att det var lina, men att hon plötsligt blivit hemskt kärleksfull. Och har börjat cykla... Men Lingon!

*fniss



Wolf var ett otroligt bra namn, btw

2010-01-24 @ 18:29:05
#6: Challe

Haha stackars lilla förvirrade Hanna, ska vi börja dela blogg kanske?? Jag och Lina har blivit värsta tajta nu för tiden vettu, det är alla sena maxkvällar som börjar ta ut sin rätt ;p

2010-01-24 @ 19:45:50
#7: Wolf

haha ju o hur kul är LW? Wolf får det bli!

2010-01-25 @ 14:23:04
#8: Challe

Klockrent!!! Bara att döpa om din blogg också då! lifeofwolf istället hehe

Det är bra att jag inte URL:ar till min egen blogg på min egen blogg insåg jag just ;)

2010-01-25 @ 14:36:02
#9: H

Eller hur! Vi börjar kalla henne wolf!!! klockrent! :D



Jo, du challe, otroligt bra att du själv länkar till din egen blogg ;P

delad vårdnad om en blogg menar du? vad ska den heta? just idag känner jag mig lite förvirrad, så då skulle "mittlivsomguldfisk.blogg.se" passa bra. men eftersom vi är flera som skriver kanske det ska bli "livetifiskskalen.blogg.se" eller "livetiakvariet.blogg.se"

vilka idéer! :D

2010-01-25 @ 22:30:58
#10: Challe

livetifiskskalen.blogg.se tycker jag var klockrent!!! Så länge det är en stor fiskskål så jag kan få vara en söthavsrocka :D Visst är det smidigt att jag länkar till mig själv ifall ni skulle glömma bort var ni är eller vart ni ska :) Tycker jag är extremt smart hehe

2010-01-26 @ 21:11:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: