Sine metu

2010-01-10
20:48:30

Härligt, härligt
Är oförskämt (ja oförskämt...) trött idag, lär väl däcka som en klubbad elefant vid 22 skulle jag gissa på. Om ingen lyckas hålla mig vaken vill säga. Har iallafall varit iväg på ett underbart, fantastiskt, härligt pass. Var upp till södra efter att ångesten släppt. Backen upp är ju lite smått livsfarlig, men jag tog mig upp utan större problem. Kom dit precis då alla barnfamiljer och puckon var på väg hem så jag fick hela stället för mig själv more or less :) Det var jag och fem-sex vasaloppsåkare. Alltså inga som stör mig. Tyckte att det var ett perfekt tillfälle att köra teknik och styrka på så därför blev det 24 varv runt ängen :) Underbart. Vid varv 12 insåg jag att det var bäst att börja markera hur många varv jag kört, så om ni åker dit och ser en konstig rad med stavavtryck i mitten på ängen så är det bara jag som hållit räkningen. Hade tänkt att bara köra 16 km, men insåg att det bara fattades 4 km för att få ihop 2 mil, så därför var jag ju tvungen att köra ihop de sista 4 km:arna. Annars får man ångest. Fick jag ändå, men det var för att jag tyckte att jag inte var tillräckligt trött. Förrän jag satte mig i bilen vill säga. Kände blodsmak i munnen och kunde inte lyfta på foten för att trycka ner kopplingen :) Ljuvligt!!! Känner fortfarande av benen, låren blev helt stumma de sista två kilometrarna, men det är så det ska vara. Det är ju underbart då det blir så!

Igår blev det lite biljardspelandes, jag vann, så klart... tre av fyra iallafall. Ansåg att jag var tvungen att bjuda på en seger så jag "råkade" få ner 8:an istället för 13 eller vad det var jag hade kvar ;) *haha* Det var skoj! Är ju verkligen  jättebra på biljard, eller kanske inte ändå. Spelade en hel del i Arvidsjaur, så då var man ju helt okej, men nu... De råkade ligga rätt... Blev puben för mig och Annkan sen, medan Lina och Malin åkte hem till Malin och såg på Robinson och Beck. Jag och Annkan var ölsugna så därför hängde vi inte på, även om det finns lättöl på ICA... Men där går gränsen! Jag är deltidsnykterist faktiskt, så det innebär ju att jag INTE sitter hemma och dricker lättöl!!! Ska det va så ska de va! Men vi hade trevligt, väldigt trevligt. Jag råkade stöta ihop med en tjej i toakön och vi konstaterade att vi någon gång skulle prova att gå in på herrarnas, bara för att kolla reaktionen *haha* Jag trodde att jag lyckades med det när jag och Hanna var på Allstar senast, men det var tydligen unisex toa, eller vad det heter, där. Jag fick väldigt konstiga blickar av killarna iallafall, var bara killar där just då. Jag log och gick på toa! Sen undrade jag i mitt stilla sinne om jag gått fel, men det kunde jag ju inte avslöja för dem, då skulle de ju trott att jag gjort det! Sånt som händer då jag är i farten :)

Är smått förvirrad idag eftersom jag är så trött, hade tänkt att se på UFC igår kväll då jag kom hem, men hittade Pulp Fiction istället, men jag somnade :) Lika bra det kanske. Känns som det kommer bli något liknande ikväll om det inte sker något under. Sitter just nu och halvsover och ser på nån kass film. Nånting om att hela världens kvinnor har blivit sterila, utom några stycken. Det säger väl allt *kasst, kasst, kasst*

Imorgon är måndag, uscha, sen kommer tisdag, panik!!! Jag tror jag ska jobba på att hitta någon dagraderare, så att tisdag kan låta bli att komma. Börjar bli sjukt nervös!

Dagens visdomsord:

Fyra jag lärt mig att känna igen:

Fåfånga, sorg, en ovän, en vän.

 

Fyra är de som jag helst inte räknar:

Kärlek, frågvishet, tvivel och fräknar.

 

Tre är utom räckhåll för min talang:

Avund, förnöjsamhet, nog med champange.

 

Tre får jag dras med till evigheten:

Löje och hopp och en smäll i planeten.



Kommentarer:
#1: L

Låter underbart! Hoppas du har sån där härlig värk nu också=)

2010-01-11 @ 12:11:44
#2: Challe

Som vanligt så lyser träningsvärken med sin frånvaro, lite ont i axlarna det är allt. Hur gick tentan???

2010-01-11 @ 17:23:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: