Sine metu

2010-01-19
19:37:34

Kom på en sak...
...idag. I mitt huvud är allting roligt ;)
Jag lyssnade på nyheterna där de berättade att USA kommit fram till att det inte var någon bra idé att kasta maten från flygplan ner på Haiti. De hade tre anledningar till varför det var en dum idé. 1: Maten kunde försvinna. 2: Det skulle bli bråk om maten. 3: Folk kunde få den i huvudet. *haha* Är ju inte alls roligt egentligen, men jag fick en enormt rolig bild i mitt huvud av en haitibo som råkade gå på gatan och så vips får han en stor matlåda i huvudet "Auch vart kom den ifrån?" *hahahaha* Så kul!!! Inte alls kul, men ändå så kul. Jag gick och skrattade åt det på ICA och fick konstiga blickar, men det bjuder jag på ;)
Sen kom jag på en annan sak när jag lullade runt på ICA i jakt på hamburgargrejer. Jag tror gröten är så pass kall nu att tallriken går att vända upp och ner utan att den ramlar ur. Så eftersom ingenting händer tar jag ju saken i egna händer och piff, paff, puff så smäller det! Så oavsett hur det slutar kommer det garanterat komma ett inlägg till ikväll/natt. Fast det blir nog bara något i stil med "yes!" eller "snyft" *haha*

Var och åkte skidor idag, dum idé. Till att börja med kan jag meddela att vaxet som är tillverkat av typ "Frodo" eller vad det heter är totalt, helt och hållet värdelöst! La på den lila idag, alltså -2 till -7 grader. Heter till och med något så flaschigt som RS3 om jag inte missminner mig. Herregud trodde jag skulle lägga mig ner och grina! Gick ju inte att åka, så fort jag gled lite för länge på skidan (alltså mer än fem cm) så sög det fast. Vet inte hur många gånger jag höll på att stå på huvudet. Det är ju inte direkt vad man förväntar sig då man står på ett par skateskidor. Jag var tvungen att skatea i nedförsbacken på 2,5:an! Då har man problem!!! Jag brukar i vanliga fall ploga för att kunna ta mig runt svängen, men inte idag inte. Fast det borde jag väl kunnat räkna ut innan jag åkte med tanke på att jag tappade flaskan under bilen då jag skulle åka. Fick alltså lägga mig på marken och försöka få tag på den *bra!!* Så hur det nu är, om någon får ett lila ljus av mig som inte försvinner så är det Frodo RS3 ni har fått! Vem döper ett märke av skidvax till Frodo till att börja med? Är ju en tomte med en ring för guds skull!!! Nej tacka vet jag Swix, men det var slut på det lila... Så då gjorde jag det dumma valet att ta Frodo. Man lär sig av sina misstag! En sak är jag säker på iallafall! Det berodde inte på min vallning, för den var så perfekt den kunde bli. Skidorna var riktigt vackra då jag var färdig. Sen insåg jag att allt som glimmar inte är guld *morr*
Och så Södra, vad ska man säga! Till att börja med så mötte jag en mamma med sin son på en snowracer påväg nerför södra berget. Vem i h-vete åker snowracer på den vägen??? Speciellt med en unge!!! Jag hade precis kommit ur kurvan, så jag hade ju alltså precis återfått styrningen på bilen. Då möter man en snowracer!!! Lite lätt panik sådär. Ja, herregud.
Hade högflygande planer på att köra 5:an ett varv innan det blev för mörkt. Kommer upp, tycker att det är väldigt dåliga spår. Åker mot 2,5:an och inser att det är nypistat *me like* Kommer till ängen. Inser att varken den orangea 5:an eller den gula är uppkörd. Blir lite lätt förbannad och tänkte därför köra hotellet, den är inte heller pistad!! Blir så heligt förbannad att jag kör 2,5:an några varv och försöker att staka mig runt ängen några varv. Det sög rejält! Hann ju stanna innan jag ens hunnit fram med stavarna igen. Blev så, så, så arg att jag gav upp och åkte hem.
När jag kom ner till E4:an så insåg jag iallafall att jag älskar dieseln! Kom precis i rusningen och skulle försöka svänga ut vid Kubal (inget trafikljus alltså). Fick stå där i en fem minuter ungefär sedan ledsnade jag. Såg ett litet glapp och drog. Bilen bakom åkte också. Skillnaden var dock att han fick ligga kvar på väggrenen medan alla åkte om honom. Jag var uppe i åttio innan jag ens tagit mig uppför backen :D *det ska va dieseln, dadaddda*

Måste boka in mig på en klipptid också. Håret börjar bli långt *haha* Och naglarna måste målas om, dessutom råkade jag paja hörnet på en idag också :( Tur man har en nagelfil *haha*

Åh hade en rejält skum dröm imorse! Eller det var egentligen två parallella, men jag minns bara den ena, men de handlade båda två om bisamråttan runt gröten (nyårsgrabben alltså). Jag drömde att vi satt i en soffa och så kom jag på att jag skulle kolla hur många nick han hade på Blip. Insåg att de var fem och ett var namnet på othellospelaren jag brukar möta som bor i Norrköping och äger en BMW! Jag blev lite förvånad, kollade på grabben och så konstaterar jag "Här ljuger vi helvilt!" Sen var det inget mer med det, jag sätter mig i soffan igen som om inget hänt. Skumt, skumt, skumt. *hahaha* Drömmar är bra konstiga måste jag säga, kan dock meddela att min reaktion skulle inte bli den i verkliga livet! Hej och hå nån måtta får det väl vara! Men hur ska man tolka den förresten, är ju det som är grejen!! Det var inte min soffa eller min dator till att börja med ;p Min dröm, min analys!

Dagens visdomsord:

Det finns åtskilliga saker som skyddar

Mot frestelser,

Men den säkraste är feghet.

Mark Twain


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: