Sine metu

2010-01-03
00:26:49

Premiärturen avklarad!
Har precis kommit hem efter en skvallerafton hos Anna med lite MAX käk. Mycket trevligt måste jag säga. Sånt uppskattas alltid, jag lever dock i min egna lilla värld som alltid och har lite svårt för tidsuppfattning, så jag trodde det var den första januari idag, sen trodde jag att det var typ den fjärde eller femte januari *god morgon* Men det är ju som vanligt med mig alltså. Totalt borta i det blå as usual, sen att jag dessutom är trött och sliten gör ju inte saken bättre. Men det är värt det efter de här helgerna!

Tog min första premiärtur idag, på skidor alltså. Det var opistat och en barnfamilj i spåret. Favoriten alltså. Jag hade dock lyckats riktigt bra med vaxet, hade riktigt bra glid. Dock så tog det stopp ganska fort hela tiden eftersom snön gick till vristen i skatespåret. Lyckades pallra mig runt fyra varv på den korta slingan i Bommen, sen gav jag upp. Är inte speciellt kul att åka då man fastnar i snön. Man kan ju aldrig glida på skäret. Tog mamma med mig också, så det blev fyra varv för henne också. Det är ju alltid något! Hoppas på att de ser till att pista tills imorgon. Skulle ju vara okej gradtal då vad jag kunde läsa mig till idag. Sen skulle det bli smällkallt, igen...

Är ju en lovande start på det nya året iallafall med ett träningspass. Är ju synd om det skulle skita sig direkt pga. vädret. Jag känner hur gärna jag vill komma igång igen. Har blivit alldeles för lite träning nu under jul, dels för snön, dels för gradtalet och så för att det varit mycket i görningen. Men det ska bli bättring på det, jag lovar!

Ruskigt ont i nacken och revbenen känner jag. Hade lite ont i höften förut också... Synden straffar vissa på en gång. *hms*

Kom på att jag gick och pratade med mig själv (inget ovanligt i och för sig), men problemet var att jag gick och sa följande: "skidor, check, linser, check, tandborstning, check, träningskläder, check, pjäxor, check, halka på en strumpa, check, klappa katten, check." Sen kom jag på att jag kommenterat att jag halkat på en strumpa, konstaterade att det nog var lite skumt. Skrattade åt mig själv och gick. Som brorsan brukade säga: "Stabilt som faaan!" Jag börjar bli lite smått orolig för mig själv... Är ju förvirrad så till den milda grad att jag börjar föra konversationer med mig själv utan att tänka på det. Inte bra med syskon hemma över jul, uppenbart att man tar efter dem för mycket *plingeling* ;)

Dagens visdomsord:

Försök inte förklara känslor.
Lev livet intensivt och ta vara på det du känner
som en gåva från Gud.

Brida



Kommentarer:
#1: Christina

Inlägg fån en gammal tant

Prova skidspåret i Ovansjö! Du får garanterat en upplevelse av sällan skådat slag. Skidfina spår och storslagen natur! Men bort med hundar i spåret! Åk mot Armsjön. Tyvärr är det draget en väg på baksidan av bästa spårdelen den mot och runt Stormyran så du kan inte åka runt utan du får hålla till godo med åkning mot Armsjön. Ingen dum ersättning tycker jag som idag tagit min andra tur för året då uppe i Ovansjö. Jag älska detta spår! See you...

2010-01-03 @ 14:06:56
#2: Challe

Ja, problemet är ju bara att jag inte gillar klassiskt, så jag vill ju ha skatespår. Annars skulle jag utan tvekan välja Ovansjö! Det är verkligen ett kanonspår, åkte det ganska flitigt för några år sedan. Fast dels så är mina klassiska pjäxor för små och några skidor äger jag inte ens :) Så jag pallrar på där det finns någorlunda pistade skatespår...

2010-01-03 @ 17:26:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: