Sine metu

2010-06-21
08:12:03

Måndag igen...
Vilken helg! Som alla helger med min smygsvensk (mmm mer smygsvensk än smygnorsk nu för tiden, iallafall bland norskar...)
Vi hade en enormt trevlig lördag hemma i soffan/sängen eftersom det blåste storm ute, fåglarna for runt som vantar i luften och vi låg på soffan och skrattade :)
Tog lördagen som en "plåster på såret"- dag, bara för att fredagen var en  dag som hämtad direkt från helvetet... Var hemma halv sex (slutar egentligen fyra) och ingen lunch hade jag hunnit med. Däremot fått två utskällningar, skrapat hela lastbilssidan mot en sten (snygg volangkjol blev det), Varit till Hells Island (Tjøme), burit en soffa x2 tio trappor upp för att sedan inse att den inte gick genom dörren, burit ett bord på skyhöga ben samma tio trappor upp och sedan fått reda på att de inte ville ha det (liten skada på två av benen), blivit stött på av en rörlegger och slutligen så började det att regna. Så pga. den dagen fick jag en underbar lördag som plåster på såret och friheten att välja och vraka på Rimi. Vad väljer man då? Man får ta vilka godsaker man vill. Vilka väljer man? Fruktcocktail, glass och grädde så klart :) Med lite daimtopping (som stivner på isen) *hihi*
Tycker om min älskling! Han vet precis vad som får mig på bra humör!

Söndagen... Det blev en spännande dag. Vi tog en sväng till Verdens Ende och skrattade åt turister och fiskmåsar. Klagade på segelbåtarna som inte använde seglet och drack Cola. Precis vad man gör på Verdens Ende alltså :)
Vi kom hem, jag lagade lite mat alà Gordon Ramsey, fast egentligen var det bara pastan, basilikan och fetaosten som han använde sig av. Resten var rent hittepå av mig. Gott blev det iallafall och Mats ringde och meddelade sin far att jag bör bli godkänd på matlagningen, och jag kan köra traktor! *hihi* lite internt så där...
Precis när vi ätit klart så ringde Tormond (kanske han heter...), Mats chef/kollega/rörleggerkompis, och bjöd med oss på en båttur. Vi hade precis suttit på Verdens Ende och jag konstaterade att båtar är farliga, tänk om du blir sittandes mitt på sjön och så kommer det en bläckfisk med 10 meter stora armar och drar ner dig i vattnet!
Jag följde med ändå....
Fin båt var det måste jag säga... Och oerfaren som jag är på sjön så tyckte jag att sjöstjärnan vi såg innan vi klev på båten var minst lika rolig att titta på :)
Vi tog en tur runt Verdens Ende, Hvasser, Nøtterøy och så under Vrengenbron på vägen hem. En trevlig tur måste jag säga. Såg den norska Kungens hytte, inget dåligt bygge om jag får säga det själv... Norges rikastes hytte, smärre herrgård... Och så massa olika hyten jag gärna skulle kunna tänka mig att bo i, året om eller bara på semestern, det kvittar!
Avslutade båtturen med att, som ett riktigt dagisbarn på Skansen, stå och titta på en manet och vara helt facinerad, medan de "vuxna" fixade med båten. Jag säger som jag sa då: "Det räcker att ta med mig till bryggan". Helt facinerad av djurlivet där. Såg en fisk också, som inte var en abborre... Blev upplyst att det var en gäddöring *hihi*

Hela söndagen avslutades dock på absolut sämsta tänkbara vis. Min älskade gudomlighet till Mats ramlade i trappen och slog ryggen *lider enormt* Fick ett riktigt stort blåmärke och två jack mitt på muskeln. Tycker inte alls om när sånt där händer, att jag gör illa mig gör inget som helst, men inte Mats. Då gör det ont i mig. Han fick inta ryggläge resten av kvällen medan jag fixade allt annat.
Sen har jag inte kunnat sova på hela natten eftersom jag varit rädd att jag ska komma åt ryggen på honom, så jag har försökt hållit avstånd, men då kan jag inte heller sova. Ett rejält moment 22.... Hoppas bara att det blir bättre så han kan cykla till helgen...

På tal om cykling har jag kommit fram till att jag VILL ha en Scott Contessa.... vill, vill, vill, vill... Bara till att börja spara de små slantarna så man kan köpa sig en. Jag ska ha en!!!

Dagens gåta:

Hur många personer tar det för att få in en soffa i en lägenhet?




Svar: fyra st
två norskar, en svenska och en rörlegger

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: