Sine metu

2010-03-11
19:22:05

Bortskänkes...
...lagomt utsliten rygg, med stora problem mellan varven, årsmodell -86, utan större utvändiga skavanker, snyggt vältränad, porslinsvit.
Tror jag ska försöka skänka bort min rygg till någon bättre behövande för nu håller den på att ta livet av mig. Jag känner mig som en 70-åring när jag försöker göra något och kan knappt sitta. Skulle utan problem kunna hålla en kurs i "hur man lyfter rätt", för jag kan inte böja mig längre, utan måste böja på knäna för att sen försöka luta mig framåt med hela kroppen. Ser ut som om jag vore höggravid med åttlingar kan jag tänka mig. Skulle ta fram sojan till maten som står längst ned i svalen, spännande. Försökte först bara luta mig fram för att ta fram den, tog stopp direkt och jag blev istället tvungen att böja på benen och hålla i mig i svaldörren för att kunna ta fram den *snyggt*. Det är de där fördömda stolarna som dödar mig. Har så fruktansvärt ont i högersidan av ryggen så jag är ju helt handikappad. Tänk hur jag kommer se ut då kursen är slut om en och en halv vecka! Lär ju knappt kunna gå! *synd om mig och min rygg*

Råkade starta en tävling idag inom kursgänget. Den som får bäst resultat på ecodrivingen blir bjuden på lunch nästa fredag. Jag är så duktig! Nu måste jag bara satsa på att vinna också, så jag slipper bjuda någon annan! Vi räknade ut om vi går på Kina och äter så kommer det bli 20 kr extra per skalle för att bjuda den där som vinner. Kanske har råd med det... ;)

Tänkte vara smart och leta reda på filmerna och ryggsäcken då jag kom hem idag, eftersom jag var hemma först. Gick ju sådär bra. Filmerna hittade jag alla utom en, den viktigaste, för jag har ju koll på mina flyttlådor. Var värre med ryggsäcken dock. Tittade mig runt i garaget och för att citera pappa: "Det är ju fan helt jävla omöjligt att hitta något i det här satans garaget!" Så jag gav upp innan jag ens hade börjat och funderade istället på att köpa en ny. Frågade dock ryggsäcksägare om hon möjligtvis råkade ha ryggsäcken i huset och fick till svar: "Ja, jag tror det". Jag sken upp som en sol och insåg att jag precis sparat in 600 kr. Om hon hittar den vill säga... Annars så går jag back :( Men det är det värt, en riktig ryggsäck är ju oersätterligt!

Skulle laga kyckling till middag tänkte jag också då jag stod där i garaget och svor. Det gick ju käpp rätt åt skogen det också, fanns ingen kyckling kvar! Det är någon i det här huset som äter fryst sushikyckling... Fanns tre kilo förut, nu finns det en filé. Skyller på katten!

Varit en förvånansvärt lugn dag, med lite social kompetens utbildning och massa, massa skratt och skitsnack. Det är fascinerande vilka grejer de har hört/varit med om!
Dagen har gått riktigt fort och jag insåg att det snart är slut på veckan dessutom! Kan det bli så mycket bättre? Suttit och varvat choklad med kaffe hela dagen, så det är väl därför antar jag. Inte varit riktigt närvarande heller och då går ju tiden fort. Sov en stund på bussen och vandrade hem i det fina vårvädret med de gigantiska vattenpölarna och moddsträngarna. Var så smart som bara jag kan vara och genade genom lekparken. Det ena benet sjunk ner till halva låret, medan det andra gick på skaren. Det slutade med att jag kröp fram *slutar lyssna på mig själv*

Fick se en bild på facebook som Eva-Sofie gillade, ojojoj hade jag inte redan suttit ner så hade jag ramlat! En R8, en A4 (kanske) och en RS6 uppradade på isen bredvid varandra. J*klar vilka bilar! Läste kommentarerna till dem. Drive on ice's bilar. A4:an med dryga 735 hk under huven och diverse specialdetaljer.. *jag gråter inte, jag blev bara bländad av solen* Tänk den som fick köra dem ändå!!! Sitter bara och dräglar och har svårt att slita ögonen från skärmen. Varför är det inte jag?! Därför jag älskar Arvidsjaur, går och handlar och ser en Maserati stå parkerad utanför. Är på väg hem och blir omkörd av en Alfa Romeo med en V12 under huven... *hjärtklappning* Andra åker utomlands på vintern, jag skulle utan tvekan åka till Arvidsjaur, Saxnäs eller Arjeplog! Såg att de är på väg neröver igen nu, mött massa maskerade Mercedes lastbilar och så de typiska frysboxarna (bilarna är parkerade i frysrum på lastbilarna). Hugger lite i hjärtat varje gång jag möter dem...

Dagens visdomsord:

Ingen kan äga det vackraste som finns på jorden,
men vi kan lära känna det och älska det
Brida

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: