Sine metu

2010-03-24
19:42:27

För hela h-vetet står i lågor *tralalalala*
Det här var väl en bra dag?! Vilken totalkuggning det blev! Man svarar på alla frågor, känner att det här gick väl ganska bra. Trycker på avsluta och så efter två sekunder dyker det upp en röd text med feta bokstäver ICKE GODKÄND upp på skärmen *suck och stön och svordomar* Fy fan i hela helvetes alla sju portar! Man kan ju börja gråta för mindre. Här har jag åkt in till stan, med en huvudvärk som kan liknas vid slaget vid Waterloo, jag håller på att svimma av smärta och känner hur allt maginnehåll försöker komma upp. Då ska man sätta sig framför ett 65 frågors prov. Vad är det för frågor då? CMR-certifikat till tusen och så tar vi lite låga eller höga varvtal? Lufttorken läcker och får man verkligen smuggla andra människor??? Jag blir så glad då jag får frågor som jag inte kan och som jag aldrig har hört talas om... Fast jag var inte mest aggressiv, det var Janne, men jag förstår honom. Vi var inte direkt att leka med då vi kom tillbaka, fy f*n vad arg vi var, ett jäkla poäng ifrån att klara det! Nytt försök på onsdag igen! Blir till att läsa lite på bussen på fredag och sitta på körskolan hela fredagen. Sen läsa lite Åkerihandbok i helgen och på väg till VV på onsdag. Klarar jag det inte då så gör jag som jag sagt hela tiden "Jag borde börjat jobba i kassan på ICA istället!" *hemska tanke*
Tänk om jag bara hade låtit bli att ändra 6 år till 2 år, då hade jag klarat det! Alla vet väl att straffet för grov smuggling som inte är narkotika är 6 års fängelse? *döööööh* Jag tror jag ska ta med mig en lapp nästa gång där jag ska skriva "Våga inte ändra svaret pucko!" Efter fyra, nu fem, teoriprov så har man fortfarande inte lärt sig att man ska gå på känslan... Skrämmande kasst.... Men jag tröstar mig med att jag iallafall får köra på folk med min icke existerande truck!

Jag borde ha förstått att det skulle gå åt h-vete då strumpan hamnade fel imorse, har fortfarande inte fått någon riktigt ordning på dem, de bara snurrar sig och håller på. Nu är jag mest bara aggressiv och håller mig borta från folk, så kom brorsan just hem också. *morr* Översociala Charlott idag som gömmer sig bakom dörren tillsammans med sin tunga nypackade väska :) Snart fredag!!!! *längtar tills jag spricker*

Jag har bestämt mig för vilket offer som står högst på min dödslista för tillfället, Transportstyrelsen, de kan hitta på nya regler och lagar, men inte fundera på hur de ska få människor att kunna följa dem. Hur tänker de då de inför att alla måste ha en YK, men inte tänkt på att skaffa fram kursmaterial till det? *slår transportstyrelsen i huvudet med Tungboken* Jag blir så less och grinig som bara jag kan bli.
Är sådär lagomt trevlig idag då jag svarar kortfattat på alla frågor och suckar aggressivt för mig själv och mummlar oförstående saker. Pricken över i:et blev då pappa slängde ur sig: "Men det är ju inte någon annans fel att du inte klarade det!" *sätter mig på händerna* Är det väl! Det är alltid någon annas fel och idag är det Transportstyrelsens! Om de hade gjort samma grej som finns för teorin för personbil, lastbil och släp så skulle det inte vara någon annans fel än mitt, men nu har de inte gjort det, så därför är det deras fel!!! *slår näven i bordet*

Kommit på att min nya favorit grej är ** alltså att göra stjärnor runt saker som jag gör/säger/tänker... De är smidiga de där grejerna! Mycket bättre än smilisar, för de uttrycker ju bara huruvida man är glad eller arg i princip. ** uttrycker jag mer precis vad jag menar :) petar jag i sanden kan jag ju inte gärna ta en smiley som petar i sanden, för nån sån finns det ju inte!!! *funderar hur den ska se ut*

Kommentarer:
#1: Syrran

Klart det är någon annans fel! Pappa är som sagt bra på sådana dära upplyftande kommentarer, som när jag fick reda på resultatet av högskoleprovet: "Ja men nu måste du ju ta tag i ditt liv". Övervägde mitt ordval mycket noga och insåg att de enda ordval jag kom på ej lämpade sig för att lämna min mun så för en gång skulle höll jag tand för tunga, sa ingenting men tänkte desto mer.. Och det där med narkotikastraff... 2 år, vad är det för jävla fjanterier? Pah! Kräv en lagändring istället vettja. :)

2010-03-24 @ 21:19:34
#2: Challe

Det var 6 år för grov smuggling, som ej är narkotika... alltså människosmuggling typ... Vad jag nu ska veta det för förstår jag inte riktigt men... Jag tänkte ju inte smuggla folk över den Dalska gränsen.... Pappa är verkligen smidig ibland haha

2010-03-24 @ 21:22:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: