Sine metu

2010-03-01
13:33:10

Let's make it a wünderbar week!
Det här kan inte bli annat än en underbar vecka!
Sitter man en månad klockan 12.57 och skrattar så man gråter kan det inte bli fel! *åh min mage* Jag gillar människor som kan det här med att blogga (inget illa menat till er andra). Men bara för det ska jag behålla adressen helt för mig själv och läsa den varenda dag och skratta tills jag går av *Chewbacca* eller önska att jag kunde få ge personen ifråga en stor kram och säga: "jag förstår precis!" :)

Har med dagens tempo hunnit dra i mig 2 liter te, ska snart påbörja min tredje liter (funderar dock på sort) och plöjt igenom yttligare ett kapitel, som jag suttit och smilat för mig själv då jag läst. Hunnit besvara ett meddelande, onskefullt kastat ut katten i snödrivan *mohahaha* och framförallt insett vikten av att vara självironisk och kunna göra mer än en sak samtidigt. Att försöka sig på att sjunga falsk, höja volymen, dricka te, läsa en bok och ta ur hörlurarna på samma gång är ej att rekommendera! Slutade med att den högra hörluren gav ifrån sig ett "plums" då den föll ner i tekoppen. Detta följdes av ett mänskligt "ops" och hysteriskt skrattande samtidigt som jag med en fart av 200 knyck sköt undan bordet för att fort kunna utöva lite tidigare obeprövad hjärt- och lungräddning på den stackars livlösa luren. Allt detta skedde under en millisekund samtidigt som min stackars lilla hjärna arbetade på högvarv för att, ett: Kunna minnas var jag hade slutat läsa. Två: Fundera kring bästa upplivningsmetod och slutligen tre: Fortsätta att skråla falskt till den underbara låten som just kommit till den underbara refrängen. Allt detta samtidigt som det hysteriskt (med en touch av sarkasm) ironiska skrattet fortsatte att eka mellan de fyra väggarna.
Hur det slutligen gick med den lilla halvdrunkna luren återstår att se, men tänk ändå att få drunkna i en sjö av grönt te! Det är inte alla förunnat.

Den restrerande dagen skalll ägnas åt matlagning och träning. Ska för första gången träna med Hasse, inte bara kommentera alla hans fel och brister eller utöva lite lätt tafsning på honom *internt från Nacksta* Får väl se hur det hela utvecklar sig dock, med tanke på att den store Christer saknas oss ikväll. Är dock övertygad om att Micke klarar av att bära oket själv. Allt som behövs är ju trots allt en röd matta och några höga klackar, så vi kan öva upp den korrekta gångstilen. A true ninja is a true catwalkdiva ;p Mycket internt där känner jag *hehe*

För den med ett mindre intressant liv än mig kan jag tillägga att den slutliga tekoppen uppylldes av pepparmynta. Dock upptäckte jag ett hål i dess påse, men eftersom jag är såååå wünderbart smart så pulade jag in tepåsen i en tesil. Problemet löst :) Jag är inte bara otroligt snygg, jag är smart också! Snacka om att ha hela paketet!!! *ler från öra till öra, lite som den onda katten i den onda varianten av Alice i Underlandet*

Dagens visdomsord:

Nobody is perfect
I am Nobody


Kommentarer:
#1: Lingon

Hur var de du brukar uttrycka dig?

Hmm...

Klock-ren!!!

2010-03-01 @ 19:24:31
#2: Challe

www.klockren.nu :)

Klart jag är klockren, vem skulle annars vara det? Nobody is perfect, but I'm pretty f**king close, för att citera en viss grupp...

2010-03-01 @ 21:08:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: