Sine metu

2010-03-07
19:57:53

Söndag...
Har en underbart förvirrad dag idag. Råkade bränna mig på varmvattenledningen i duschen, fick den externa hårddisken att börja fungera igen, samma sak med usb:n till datamusen (håller på att sluta fungera igen dock), letade igenom alla gamla cd skivor för att hitta skivan med bilder på (lyckades inte), hittade massa roliga filmer som jag skrattade åt ett tag, plöjde igenom lite bok, log hysteriskt för mig själv, skapade mig en liten låtlista, svultit mig själ en stund, svarat kryptiskt på roliga meddelanden och hittat en skiva med gamla (1995) spel, spelat Smack'Em och insett hur skoj det var och vilka kassa ljudeffekter det innehåller.

Smack'Em minns jag från då jag gick i typ högstadiet, satt jämt och spelade det där, både jag och brorsan och syrran. Jag förlorade... Går ut på att man ska slå på små oskyldiga djur *skoj, skoj* Bävrar, råttor, pumpor (inget djur kanske), apor, surikater (eller nåt sånt) och så typ pungråttor *haha* Jag lyckades riktigt bra idag iallafall, ända tills Hanna ringde, då gick det inte så bra längre. Svårt att prata och slå på bävrar på samma gång. Speciellt då det går fort... Kom aldrig in i samma flyt igen efter det så jag spelade lite memory istället, men kunde inte komma ihåg några bilder så jag gav upp. När man krossar de stackars små djuren i Smack'Em så låter de precis som man tänker sig också! verkligen "splutt" bara det är ju underhållande! :)

Tiden går sakta då man har tråkigt... Men fort då man har kul... Alldeles för fort :( Fast det är ju bra på ett sätt och vis :) Djupa funderingar en söndagkväll (var på väg att skriva fredag, men den har vi tack och lov tagit oss förbi)

Min hörlur överlevde den nära dödenupplevelsen i tekoppen förresten. Och tydligen så är han lite långsynt av sig så han försöker ge igen... Har gett mig skavsår! Hur tusan lyckas en hörlur ge mig skavsår i örat??? Allt är möjligt om man heter Charlott och har hämndbenägna hörlurar som håller på att dö, det är uppenbart det! Så nu är jag tvungen att använda mig av högtalarna på datorn, burkigare får man ju leta efter! Börjar vänja mig dock. Måste ju vila örat så jag kan använda Ipoden imorgon utan besvär, annars kommer jag få panik...

Dagens visdomsord:

Ubi tu Gaius, ibi ego Gaia



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: