Sine metu

2010-05-27
09:43:35

Dags igen
Varit lite dåligt med uppdateringar här måste jag säga. förstår inte varför ingen uppdaterar åt mig när jag inte har tid... Dålig stil... Har varit lite mycket nu måste jag säga. Kommit igång med träningen, avslutat träningen, jobbat, varit en tur till Sverige, kommit igång med träningen igen... Man hinner mycket på en vecka!
Började komma igång med löpningen, så sa det knak en morgon efter halva rundan och sen var det bara att gå. Ryggen pajade totalt och jag fick trippa tillbaka på tå för att inte gå av på mitten. Sjukt ont gjorde det! Så då la jag ner löpningen efter mycket övertalande från älsklingen... Det började ju precis släppa och så blir det så där, inte rättvist! Men man måste ju tänka på jobbet... Kan ju inte jobba och ha ont i ryggen, så förnuften tog över tills slut då jag började bete mig som en höggravid elefant.

Så var vi till Sverige i helgen som var... Fick med oss en säng, täcke, bäddmadrass storlek xxl, kudde, flyttlådor, kläder, en cykel och så oss själva :) Kan tänka mig att bilen mer eller mindre såg ut som en polsk bärplockarbil... De nvar så söt med sin lilla basker i form av en säng på taket *hihi*
Hem kom vi iallafall, efter 13 timmar... Fast då tog vi ju "genvägen" över Örebro också... Eftersom jag var ledig i tisdags så körde jag så den hårt arbetande smygnorsken kunde få sova några timmar *snäll, så snäll*

Nu är vi hemma iallafall och snart är det slut på veckan igen, förstår inte var veckorna tar vägen. Fast det är skönt ändå. Har så sjukt ont i rumpan dock! Körde mitt första cykelpass på tre år igår efter jobbet, tillsammans med den gigantiska cykelnörden Mats... Gissa om det blev jobbigt! Kan ju liksom inte visa mig svag och otränad heller, så det var bara att ligga på för fullt och hoppas att han inte tyckte att jag var alltför svag :( En och en halv timme lyckades vi komma upp i dock och det kändes! Lite problem att sitta kan jag ju avslöja... Inte riktigt van vid cykelsadlar än så det känns. Var ute nu imorse på ett litet kortpass för att köra ur benen lite. Första halvan fick jag stå för det gick inte att sätta sig på sadeln, det gjorde så sjukt ont. Sen kände jag att det bara var att härda, orkade inte stå längre, men trevligt var det inte!  Blir ju trevligt att jobba sen, kan knappt gå i trappen... Bara hoppas på att det inte är något bärande till fjärde våningen...

Börjar få en fin t-shirtlinje och riktigt fina biceps också! Hur trevligt är inte det? Fast konstigt vore det ju annars... Som skänken på 150-200 kg igår... Den kändes kan jag säga! Fast så länge det är skoj och alla är nöjda (vilket det inte är någon tvekan om!) så är det ju bra, orkar gör man bara man vill och försöker!

Gillar de norska brevbärarna, by the way, de är ju hur klockrena som helst! Jag skrattar med dem varje dag :)

Dagens visdomsord:

Smärta föder framgång

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: