Sine metu

2010-05-07
08:42:08

Jag vill, jag vill, jag vill!
Wish me luck!
Idag ska jag sopa mattan med alla killar! För jag ska ha det där jobbet, punkt! Som Bente sa då jag pratade med henne nu imorse (och igår) "Visa hur stark du är så du får jobbet". *hihi* Klart jag ska, för jobbet ska bli mitt! Vill ha det, vill ha det, vill ha det. Mamma kommer skrika rakt ut, pappa kommer svara att jag inte kommer orka och Mats kommentar vet jag ju redan: "Klart du kommer få det, du är ju bäst!" :D Och det är jag ju också! *håller tummarna på att det är sant*
Idag är det en bra dag! Igår var det en halvtaskig dag, vaknade på fel sida tror jag... Men idag... Idag är det fredagsmys (precis som alla andra dagar). Sitter med min tekopp och min hårdbrödmacka och funderar vad man tar för kläder för att påskina min styrka, storhet, "guttighet", diciplin och min förmåga att få alla att göra som jag vill. Blir det jeans eller byxor? klackar eller ballerina? tröja eller huvtröja? Ja, märks när jag kommer fram till garderoben och rycker åt mig något. Fast jag måste ju göra ett överövertygande intryck av mig själv. Hon chefen var lite tvekandes eftersom jag är tjej. Men hallå, jag börjar vänja mig vid kommentaren: "Ja, just ja, du är ju ingen riktig tjej!" *haha*
På kommentaren "De har nakna tjejer på toaletten" svarade jag "Jaha, typiskt killar alltså" och log lite pillimariskt ;) Bente bara skrattade och sa att jag nog skulle passa bra där *tack, tack* Jag undrar om det egentligen är en komplimang *kliar mig i huvudet* Fast jag föreslog sen för Mats att om jag får jobbet så ska jag ju naturligvis jobba i kortkort, stilettklackade arbetsskor och så en lagom urringning ;p Sen de nakna tjejerna på toaletten... De ska ju bytas ut mot bilder på mig, såklart! (inte ett dugg ironisk) *hahahahaha*

Var ut på verdens ende igår... coolt! Jag har håglat på verdens ende... och nästan ramlat ner i vattnet *blir så förvånad* Det var nästan så fint som jag trodde det skulle vara, var bara en aning bättre *hihi* Eller så berodde det på sällskapet ;) Nästa gång ska jag se till att fixa lite bilder så jag kan bräcka Lina. För vad är Berga jämfört med verdens ende liksom! :p Kanske ska ta en bild på 90 graders kurvan också och på den lilla kullen som är så rolig att köra över, en riktig sån där magen i halsen backe. Sen att man inte ser var vägen tar vägen är ju en helt annan sak ;)
Jag kör tydligen för fort på vägarna om man ska lyssna på den numera skräckslagne smygnorsken *mohaha* Men nu kan jag ju kurvorna på vägen, så varför inte köra lagligt då? Varför smyga runt i 40 när jag kan köra 50/60 som man "ska"? Vänta bara tills jag hamnar bakom ratten på en lastbil, efter en vecka så kommer de här vägarna vara rena barnleken!
Upptäckte en grej med lastbilen som jag hoppas att jag ska få köra *håller tummarna så de blir blå och ramlar av* Den är bara tvåaxlad... Fatta överhänget den har! Gjorde en liten mental påminnelse då jag såg den igår: "Tänk på överhänget, ta ut svängarna rejält". Det blir ju så då man kör en bil med en stor bakdel *haha* Den går rakt då man svänger, så låt säga att man står i innerfilen i en korsning och ska svänga vänster. Så har man en bil på högersida om sig. Då måste man hålla så rak kurs som möjligt, annars tar man med sig hela vänstersida på bilen och det är ju aldrig uppskattat, tyvärr. Och överhänget på den där bilen låg på en och en halv-två meter. Galet mycket! Som att köra släpet med andra ord. Genar galet i korsningarna om man inte är uppmärksam. Som rondellen jag plöjde i vintras *hihi* Fast det berodde dock inte helt och hållet på mig. Är ju svårt att bredda vägen hur som helst när det är stora snövallar överallt. Var ju tvungen att gena lite och då fick släpet bli den jag utnyttjade :)

Jag hoppas och hoppas. Snart dags, så får vi se sen om mitt jobb blir till att uppfostra småpojkar ;)

Dagens visdomsord:

Du är bättre än du tror!

Kommentarer:
#1: Lina

bättre än berga? kan jag väl aldrig tänka mig...;)

2010-05-10 @ 05:45:17
#2: Moi

Bättre än Berga... Bättre än typ ALLT!!! hihi Vänta du bara, de kommer, de kommer, jag är bara inte så snabb av mig :)

2010-05-10 @ 17:19:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: