Sine metu

2010-05-14
09:41:19

kom på en sak....
... hur mycket kan man ändra på sin kropp egentligen, bara genom träning alltså... Det är min stora fråga idag, det ska jag sitta och analysera hela långa dagen och vara helt borta. För jag hittade en väldigt snygg klänning, eller flera egentligen, som jag skulle vilja ha. Problemet är ju bara att jag ser inte ut som de gör. Mina lår är inte så där tändstickstunna, mina axlar är inte så där "feminint" smala (och kommer inte bli heller) och mina armar är inte smala som stickor. Alltså skulle det inte se bra ut. Men hur mycket kan man skulptera om en kropp egentligen? Är det bara fettet man kan flytta på eller går det att göra om musklernas utseende så till den grad att det liksom blir som det "ska" vara? *funderar och funderar*
Med tanke på vad jag ska pyssla med ett bra tag framöver så är det ju egentligen helt onödigt att tänka på det. För jag kommer inte få den där modellkroppen, kommer snarare se ut som en manlig modell med tjurnacke och rejäla underarmar. Känns att det är de musklerna som får jobba rejält. Helgens uppgift är därför löpning och grips... Har ingen som helst ork i fingrarna just nu, de känns så där otrevligt skönt bortdomnade och har gjort hela veckan *undrar varför!* Men jag har nog vant kroppen om några veckor :)

Det skulle varit trevligt att ha en sån där typisk tjejig kropp när man tänker efter, tänk att kunna ha vilka kläder som helst och det ser bra ut på en! Jag skulle behöva ta en tur på stan och bara prova igenom alla kläder de har för att se vad som passar och inte passar, egentligen... Fast sån är ju inte jag! Jag kör på säkra kort och konstaterar: Det där ser ju snyggt ut, men inte på mig *suck*. Jag får satsa på det jag vet att jag kan uppnå istället. Bli stor, tror mina muskler tycker bättre om att växa än att behöva fundera på att tajta till sig. Jag överlåter det till de där små blondinerna istället som ändå inte behöver träna för att se ut som de gör *hms*

Mitt mål med sommaren blir att bli större än killarna på lagret ;) Och bli av med allt vinterfläsk, tror inte det kommer bli en ny istid iår....
Jobbet väntar och gröttallriken ska sköljas...

Dagens visdomsord:

When life gives you lemons,
you make lemonade

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: