Sine metu

2010-05-12
18:21:23

Lång weekend?
Jag gillar mitt nya, trevliga hem :) Här tänker jag stanna hela helgen, fast jag blir helt ensam *suck* Jag ska jobba och smygnorsken ska till Sverige... Och cykla... *haha* Så jag blir fast på en ö hela helgen, förutom på fredag då jag stjäl hans bil och åker till jobbet. Men efter det blir jag fast på en ö. Tur det finns många matlådor i frysen/kylen och att det är nära till Verdens ende :) Så ska jag tvinga Marius (min medåkare) att skriva ner de tre filmerna han pratat hela veckan om, så jag kan kolla på dem om och om och om igen hela långa helgen...

På måndag är det 17 maj också.. Fick idag veta att det är något som MÅSTE firas och att Tønsberg is the place to be, fast inte med en Sverigeflagga tydligen. Så dit ska vi! ledig som man är och allt :)

Börjar komma in i gänget nu, efter tre dagar *coolt* Så nu är de inte så rädda för att skämta längre. Jag sa dessutom till dem idag att de ändå kan säga vad som helst, jag fattar ju ändå inget så ;) Bra att vara tjej dock (och svensk ibland), jag behöver inte anstränga mig speciellt mycket. Så fort det är något tungt så kommer kunden och säger "men jag bär det där" *haha* jag glassar bara runt och kör lite lastbil eller backar väl mer än jag åker framåt. Genade genom en, öh, träddunge idag. "Får jag plats här?" Frågade jag Marius, sen svarade jag själv på frågan och åkte. Kom fram på en busshållplats och åkte vidare ut på vägen :) Han bara skrattade och frågade om jag brukar göra sånt *hehe* Jag börjar trivas där... Är ju positivt efter tre dagar! Bente var och hälsade på också, hon från Adecco alltså. Hon var nöjd och lite förvånad att jag fortfarande levde *haha*

Ledig imorgon, ska man ligga i soffan hela långa dagen helt allene och titta på tv/film :)

Dagens visdomsord:

Det er ikke alltid lett å gjøre ting enkelt,
men det er bedre

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: