Sine metu

2011-04-13
17:08:12

Manligt vs. Kvinnligt
Hade en diskussion i morse om varför män är så otroligt bra på att säga fel saker vid fel tillfällen (eller jämt...).  Fick till svar att det är för att kvinnor har fem filter som allting ska passera genom innan vi säger något. Män däremot... De har ett filter som oftast är trasigt... Stämmer nog ganska bra tycker jag och det var en man som sa det! Följdfrågan blev naturligtvis: "Lär ni er aldrig?" Men icke då, män är män och alltså inte speciellt smarta varelser :/ Så nej de lär sig aldrig, eller så försöker de aldrig lära sig, jag vet inte.
Väntar med spänning på att se om det finns någon räddning för männen eller om det är helt kört. Vet inte riktigt om jag är beredd att försöka filtrera allt dumt som kommer ut i 40 år till *hms*
Det är precis som den där dikten som jag bara kommer ihåg början på;
"De sätter dig på piedestal
för du är deras ideal
När de fått dig dit de vill
..någonting med är de less och vill ha någon annan"
...Du är gammal och ful, jag har hittat en ny ungbäver ;)...
Det är väl lite så det är. De "säger" vad de vill ha, utseendemässigt, psykiskt, fysiskt, osv, men när de väl fått det då är de less. Då har de hittat något annat som de vill ha istället, eller så inser de bara att det inte är riktigt rätt ändå.
Kvinnor är enklare på den fronten, vi kan stå ut med att karlskrället blir gammalt och får ölmage, tappar allt hår och inte längre kommer med blommor bara för att... Men inte fasiken klagar vi! Eller byter ut honom...
Räcker det inte med allt skit som redan finns därute att ha ångest över? För tjock, för smal, för små bröst, för stora bröst, fel klädstil, för mycket rynkor, för lite rynkor och allt annat f*nstyg.
Man blir trött helt enkelt
Nej skit i allt och hoppas att ingen ser dig! det är mina takter det :D
Dagens visdomsord:
Även solen har sina fläckar

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: