Sine metu

2011-11-10
15:16:17

Två veckor senare
Så där då var de första två veckorna färdiga då, nästan. Har en natt kvar, men sen är det helg!
Måste säga att jag är helt nöjd med mitt val. Har väl fått jobbat för det, men trots allt är jag nöjd. För det mesta är det väl pga. att jag inte riktigt vet vad jag gör. Det går ju liksom inte så fort när man inte får på trucken på bilen och står där och sliter i 45 min. Men det kommer! Jag får ju in den i gaffelhålen på en gång iallafall, ett steg i rätt riktning!
Har fått pröva på det mesta under de här två veckorna. Började med att bli inkastad i det på måndagen då jag började. Fick köra runt med chefen i en av lastbilarna för att hämta lite rullar (såna man har koppar och sladdar på). Det var spännande. Tror jag fick godkänt dock, eftersom jag fortfarande är kvar. Trots att jag kör sakta och kör vilse hela tiden :) Men det är väl kanske inte så konstigt eftersom jag inte riktigt är känd i Larvik och Sandefjord.
Spenderade resten av den första veckan med att köra natt, eller åka med. Allt för att jag skulle lära mig rutan så jag vet hur jag ska lägga upp det på bilen sen. Det blir bättre och bättre, bara jag får använda gpsen så går det bra. Körde lite själv med en personbil också. Mitt i natten, mitt i ingenstans. Bara att komma på var man ska lägga grejerna är ju ett helt arbetspass i sig. Fast det kommer ju!
Hämtade returer på onsdagen också. I Vestfold, så jag var överallt med andra ord. Helt okej :)
Så den här veckan har jag varit med på nattkörningen eftersom han som kör till Langhus blev sjuk. Så jag fick ta personbilen för att det skulle gå lite snabbare att få ut allt. Onsdag var det ju retur dag igen och den här gången fick jag köra en lastbil! Hör och häpna, en Volvo... Manuell.... Fascinerande hur fort man kommer in i det igen! Men jag blev skickad iväg med en bunt lappar och sen var det bara att hämta in allt. Och så skulle jag ut med en värmepump i Kodal, vid huset med rött tak. *haha* Tror jag hittade det... ingen har ringt iallafall...
Det blev en lång dag igår, öppnade bd och stängde bd. Kom strax innan sex och gick hem vid fem. Så det blev ingen tur till Langhus. Somnade i soffan klockan åtta istället :)
Men ikväll bär det av till Langhus. Skönt att få en tur innan jag ska börja köra det själv. Har sista dagen som lärling nu. På söndag börjar jag köra själv *lycka till Charlott*
Först blir det dock personalmöte/middag. Så ja hinner se kjæresten i dörren iallafall :) Och har hunnit fått två timmars sömn så det här kommer ju gå kanon!
Var iväg en tur till Svelvik imorse för att hämta lite flensar som skulle till Tønsberg, så ingen sovmorgon där inte.
Så på med jobbkläderna igen så får jag sovmorgon imorgon iallafall och långhelg!
Har iallafall haft sina fördelar med att byta jobb. Fem kilo ner på två veckor. Det är frisläppt stress det!
Dagens ordspråk:
Ge mig bara lite tid
så fixar sig allt

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: