Sine metu

2011-10-12
07:59:17

Rökning
Sitter och tittar på God morgen Norge... De har en rökare där och en "rökmotståndare" där. Det är tal om att strama in Rökloven med att det kommer bli förbjudet att röka på uteserveringar, rökrum ska försvinna och röka utanför institutioner ska försvinna. Jag kan väl inte säga mer än: "Det var på tiden!"
Rökaren sitter där och säger att det är kränkande och han känner sig fråntagen sina rättigheter. Nice thinking! Hur är det med alla människor som måste stå ut med passiv rökning utan att ha något att välja på? Är inte det inskränkande på sina rättigheter? Man har liksom inget att välja mellan när det kommer en rökare och går förbi, eller i och för sig, man kan ju sluta andas.... Realistiskt!
Nej dra åt den där jävla lagen och höj avgifterna på de där giftpinnarna så det bara är miljardärerna som har råd!! Så less på all denna cigarettrök. Har varit "snäll" och försökt att stå ut i ett och ett halvt år, men nu inser jag att det var ju inte speciellt smart att vara "snäll". Nu har jag blivit sju gånger så känslig och ja hosta tills man kräks är ju så där trevligt. Den där whiskeyrösten är ju inte heller så attraktiv....
Tack och lov att det bara är tolv dagar kvar. Sen får jag en helt rökfri arbetsplats!!!
Senast jag kollade så stod det ju faktiskt i Rökloven paragarf 12 och 13 att alla arbetsplatser SKA vara rökfria... Men förstås, det gäller ju inte Lagret.... För där är ju porten alltid öppen så då behöver man ju inte gå någon annanstanns för att röka, då kan man ju sitta där inne i värmen och njuta av sin äckliga cancerpinne och hoppas att man får en snabb död.
Snusare är ju inte bättre, men hellre omgärdad av snusare än rökare. Jag slipper ju lukta på deras cancer iallafall....
Nej skaffa en hobby istället!
Dagens ordspråk:
Bara för att du vill dö av cancer
betyder inte att jag vill

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: