Sine metu

2012-08-14
14:56:07

Alma
Så har vi blivit med katt :D
Det kom lite oväntat, men jag klagar verkligen inte.  Jag är så nöjd som bara jag kan bli.
I fredags så kom kjæresten och frågade om jag ville ha en katt. Ja, jo, det vill jag ju... Så vi åkte till mina föräldrar för att hämta Smulans gamla transportbur och leksaker och sånt.
Det var tänkt att vi skulle hämta en av svärföräldrarnas syskonkatt, men de var tingade allihop, så jag hittade en på blocket istället. Den första jag föll för var en rödtabby, men den var kanske tingad då jag ringde. Så hon hörde av sig senare då den familjen som skulle ha henne hade varit och kollat på henne. De valde att ta henne. Men i den kulle så fanns det en svartvit också. Så vi for och kollade på henne :)
Paret som hade kullen var så trevliga så då är det ju oftast en trevlig katt också. Så vi for dit och kollade på henne och så följde hon med hem :D
Mamman hennes var ju så otroligt söt. Såg ut som en Devon Rex i ansiktet, med en riktig uppnosig nos :)
Det visade sig att Alma som vi döpt henne till efter mtb:n Orbea Alma är en riktig personlighet. Hon hade inga problem att åka bil i 10 timmar för att komma hem. Hon sov hela vägen och gjorde bara några små kollar utanför buren, men tyckte det var bäst att vara därinne och sova. Vi tog av locket till buren så hon kunde äta och dricka. Men hon låg lugnt kvar i buren hela tiden och sov. Fortsätter det så så kommer hon ju passa perfekt hos oss :)
När vi hade en mil kvar hem ungefär då kom hon ut och la sig på axeln till kjæresten som körde. Hon låg där och sov och hade det skönt. Inga problem att gå i koppel var det heller, eller träffas svärförädrarnas två katter, även om de var lite farliga eftersom de kom och nosade utan att vara rädd för henne *haha*
Nu har hon gjort sig hemmastadd här och klättrar glatt i Aralian bakom soffan, även om hon mest bara ramlar ner då hon tappar fotfästet. Hon är ju riktigt kul att titta på, följer efter oss var vi än går och ska hela tiden vara med. Pratglad är hon också och springer efter oss och pratar glatt på för att i nästa sekund få bredställ och börja jaga en boll.
Här skulle det varit en bild på Alma
om det hade velat fungera som det skulle
Nu ska vi ut på en liten promenad
Dagens visdomsord:
Allt man vill ska man också få

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: