Sine metu

2012-03-13
15:36:57

Estockholmo
Bara två jobbnätter kvar!!!
Sen bär det av till den kungliga huvudstaden för lite effektiviserad semester. Lyckades flörta till mig att få ledigt på fredag så jag slipper ta flyget på fredag morgon :)
Så färden startar tidigt på torsdag morgon för att åka till Örebro och serva bilen och sätta katten på plats på Jasons grav. Har köpt en bronskatt som sitter och tittar ner över kanten. Kommer förhoppningsvis bli perfekt i den lilla urholkningen som är på toppen av stenen.
Stockholm är ju målet för torsdagen för att vara så där hypereffektiva som bara vi kan vara och spendera fredagen med att besöka läkaren, hämta två halsband, lämna tillbaka en cykel/bråka med cykelförsäljaren, köpa två (tre?) cyklar, träffa kjærestens syster med vänner och gå på Kaizers Orchestra konsert. Kan det hända att man hinner med det på en dag? Vi ska ju ha mat också! Och jag hade hoppats på att få ta en tur på stan också.... Så måste jag köpa mtb skor... Det här kommer aldrig fungera!
Det största problemet är väl att vi ska ta oss mellan Midsommarkransen, Årsta, Solna, Upplands väsby och storstockholm... Känner vissa små problem med allt det.... Jaja det löser sig nog, har ju bara en lättirriterad kjæreste att dra runt. Inte femton ungar (sitter och slötittar på Familjen Annorlunda).
Ringde banken härom dagen för att höra så det gick att handla för den summa som vi kommer handla för på cykelaffärn. Hon jag pratade med tyckte uppenbarligen att det var fullständigt omöjligt att göra av med så mycket pengar på en gång. Det finns ingen butik där man kan handla för så mycket pengar! Jag log lite och tyckte att det är en cykelbutik....
När vi var på cykelmässan så beställde vi två nya Orbeor (såklart). Jag ska få min fina mtb Alma och Mats ska få en ny racer, en Orca naturligtvis :) Fast hans blir orange. Min är ju blå....
Vi kom fram till att det är väl lika bra att skaffa hela stallet från Orbea. Så det lutar väl mot att Mats skaffar en tempo och en 29":a därifrån också. De har ju en sjukt bra service och är ju så galet trevliga. Bra grejer är det också. Jag kommer ju aldrig äga något annat så det är väl bara för honom att göra som mig :D
Har ju flyttat och kommit i ordning också! Så när som på köksstolarna... jag ska klä om de, men jag måste måla tyget först. Tänkte göra däckmärken på det :) har köpt färg, men inte kommit mig till skott och fixat det än. Väntar på att mitt bakdäck ska punktera *hehe*
Dagens visdomsord:
If you want to know where your
heart is
look to where your mind goes
when it wanders

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: