Sine metu

2012-09-02
23:39:42

Cyklister

Tävling i helgen som vanligt. Tempo på fredagen och sedan 15 mil landsväg på lördagen och 18 mil på söndagen. Var ett rankingritt med många bra.

Tempon gick bra. Ingen pallplats, men det var det inte räknat med heller.

Lördagen fick han vara med de första 15 min. Sen tog han slut. Det gick fort, för fort. Han var mest med för att få känna på eftersom det är nästa år som han ska visa resultat.

Söndagen (idag) fick han vara med i 50 min sedan blev det en vurpa han var inblandad i. Det var en bil som stannat på höger sida av vägen och klungan låg långt ut på höger sida pga. Kantvinden. Så kjæresten tog backspegeln på bilen och de efter honom kraschade i bilen. Han såg bara en stor hög cyklister bakom honom då han tittade bakåt.
Då tappade han motivationen...

Det säger jag verkligen ingenting om. Att klara av att köra vidare i 50 efter en sån sak kommer med erfarenheten av den typen av tävling, den finns inte än.

Blev tydligen en krasch till efter den också, den var omskriven i tidningen. Kommentarena från folk är ju underbara. "kör på sykkelstigen". Jag var på väg att lägga in kommentaren: "kjøre på sykkelstien? Så først ska 5 mc passere, deretter en politibil, en dommerbil og 2 masterbiler. Deretter kommer det 71 cyklister i 43 km/h i snitt og etter de 7 følje- og servicebiler. På sykkelstien der du kommer med dine barn? Det blir nog bra..."

Människor är så smarta ibland...

Nu ska jag lasta lite bil och kanske komma hem inatt


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: